سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقوق

اکبر طالبی، رییس دادگاه خانواده‌ی کرج در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: طلاق فاجعه‌یی است که عوامل مختلف منجر به وقوع آن می‌شود و با تشدید عوامل آمار رو به افزایش می‌رود، بعضی از عوامل طلاق عوامل کشوری هستند که رفع آن به عهده‌ی قوه قضاییه و یک تشکیلات خاص نیست و به ساختار کلی جامعه برمی‌گردد و دولت...

حقوق خانواده

اکبر طالبی، رییس دادگاه خانواده‌ی کرج در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار داشت: طلاق فاجعه‌یی است که عوامل مختلف منجر به وقوع آن می‌شود و با تشدید عوامل آمار رو به افزایش می‌رود، بعضی از عوامل طلاق عوامل کشوری هستند که رفع آن به عهده‌ی قوه قضاییه و یک تشکیلات خاص نیست و به ساختار کلی جامعه برمی‌گردد و دولت برای رفع آن اقدام کند.

وی درباره‌ی سایر عوامل طلاق افزود: مساله اعتیاد و مشکلاتی شبیه آن در طلاق به همان عامل سستی اعتقادات اسلامی در جوانان باز می‌گردد. زیرپا گذاشتن آداب و رسوم اجتماعی و ناهنجاری‌های دینی و اجتماعی که تبدیل به هنجار در جامعه شده‌اند مثل آشنایی‌های نسبتا بلندمدت میان دختران و پسران و خواستگاری‌های خیابانی که معمولا والدین طرفین هم مطلع نیستند که اینگونه روابط نوعا به ازدواج‌های خیابانی و دانشگاهی که عمدتا غیرمعقول هم هست، منجر می‌شود، از دیگر عوامل طلاق محسوب می‌شوند.

رییس دادگاه خانواده‌ی کرج اظهارداشت: عامل دیگر طلاق که در شهرستان کرج نمود بیشتری دارد، وجود فرهنگ‌ها و اقوام مختلف و غیرهم‌سطح است که در کنار هم زندگی می‌کنند.

طالبی در خصوص پیامدهای منفی مهریه‌های بالا در جامعه گفت: متاسفانه گاهی بعضی از فرهنگ‌های نادرست در جامعه مثل مهریه بالا به دلیل چشم و هم‌چشمی‌های درون‌ خانواده‌ها شیوع و گسترش پیدا می‌کند که از حدود 10 الی 15 سال قبل مبالغ مهریه شروع به سنگین شدن کرد و در بعضی از خانواده‌ها تبدیل به یک فرهنگ شده که هرچه مبالغ مهریه‌ها بیشتر باشد، موقعیت اجتماعی آن خانواده بالاتر نشان داده می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه اخیرا این فرهنگ غلط جایگاه خود را از دست داده و با اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مسوولان و رسانه‌ها باید به مردم تفهیم شود که مهریه‌ی بالا نه تنها شخصیت‌ساز و زندگی ساز نیست بلکه تضمین کننده استحکام زندگی هم نیست.

طالبی در مورد طرح عندالاستطاعه شدن مهریه اظهارداشت: عندالمطالبه شدن مهریه یعنی این‌که هرگاه خانم مهریه را مطالبه کند، آقا مهریه را پرداخت کند. اما عندالاستطاعه شدن مهریه به معنی این است که هرگاه آقا توان پرداخت مهریه را داشت، مهریه را پرداخت کند و با وضع کنونی جامعه می‌تواند به کاهش طلاق منجر شود.

وی در پایان گفت: متاسفانه جوانان مخصوصا آقایان هنگام ازدوج موقعیت اقتصادی و اجتماعی خود را نمی‌شناسند و با خرج هزینه‌های سنگین در بعد از ازدواج درگیر مشکلات می‌شوند




سعید ::: شنبه 86/4/23::: ساعت 11:12 صبح

 
لیست کل یادداشت های این وبلاگ


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 0


بازدید دیروز: 0


کل بازدید :9473
 
 >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>آرشیو شده ها<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<